خبر دارم که روزی از دل آیینه می‌آیی

نماز سبز تا برپا شود، آدینه می‌آیی

خبر دارم که دادِ ذوالفقارت با تو خواهد بود

طلوع صادق خورشیدوارت با تو خواهد بود

خبر دارم که بانگ کربلا تکرار می‌گردد

و ظهر تشنگان، از چشمه‌ات سرشار می‌گردد

خبر دارم که معبدها، همه گلپوش خواهد شد

حضورت را، درختان جهان آغوش خواهد شد

خبر دارم که بُت‌های مُجسّم، خوار می‌گردند

ستون کاخ‌ها، در ناگهان آوار می‌گردند

خبر دارم، زبانت،‌ داد را تفسیر خواهد کرد

عدالت را چو نور روز، عالمگیر خواهد کرد

خبر دارم که من هم می‌توانم با تو صحبت کرد

و از چشم تو بی‌منّت،‌ تمنّای محبّت کرد

خبر دارم که با دست عدالت، دست خواهی داد

«عدالت نامه» را با مُهر خود پیوست خواهی داد

جهان را صبر در دل، یک زمان لبریز خواهد شد

در آن روزی که می‌آیی تو، رستاخیز خواهد شد

------------------- 

شیرینعلی گلمرادی

--------------

http://www.sobhan54.blogfa.com/category/287

-------------


برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : bahar-javid.ir |

چه دیده ها که دوخته به در شده ؛ نیامدی

چه عمرها ز دوریت به سر شده ؛ نیامدی 

چه روزها که تا به شب نام تو برده شد به لب

چه چشمها که از غم تو تر شده ؛ نیامدی 

شنیده بودم از کسی که با بهار می رسی

ببین که از بهار هم خبر شد و نیامدی 

بیا ببین در این جهان امام خوب و مهربان

اسیر فتنه ی زمان بشر شد و نیامدی 

تمام غصه ام همین شده که گویم این چنین

و امشبم بدون تو سحر شد و نیامدی 

صبا به یار آشنا بگو که شاعر شما

ز دوری رخ تو خون جگر شد و نیامدی 

از این زمانه خسته ام بیا که دلشکسته ام

به حق مادری که منتظر شد و نیامدی 

------------

http://entezaresabz-313.blogfa.com/post/5

------------


برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : bahar-javid.ir |

 

منبع

کتاب عصر ظهور دارای بشارتی خوشحال کننده برای قوم سلمان (ایرانیان) است که با نگاهی به تاریخ گذشته و سابقه آنان در اسلام و گرایش به آل محمد و در آخر با به وجود آوردن انقلاب کبیر اسلامی نشان داده‌اند که به حق شایسته چنین بشارتی می‌باشند. بشارت به اینکه آنان رسالت مهمی در ایجاد شرایط برای ظهور و ادامه آن دارند و در بین 313 تن اصحاب خاص آن حضرت جایگاهی تعیین شده خواهند داشت... 

کتاب عصر ظهور در سه قالب PDF ، جاوا و اندروید خدمت شما منتظران امام زمان حضرت مهدی (عج) تقدیم می گردد.


این کتاب شامل موضوعات زیر می باشد :
 سیمای کلی دوران ظهور فتنه شرق وغرب علیه مسلمانان ، نقش رومی‌ها  در دوران ظهور ، نقش ترک‌ها در دوران ظهور ، نقش یهودیان در دوران ظهور ،  وعده الهی بر نابودی یهودی ،  وعده خداوند به تسلط دائم بر یهود ،  وعده خدا بر فرونشاندن آتش جنگ یهود ،  نگاهی به تاریخ یهود ،  دوران حضرت موسی و یوشع (علیهما السلام)  ،  دوره داوران و سلطه فرمانروایان محلی ،  دوره داود و سلیمان (علیهما السلام)  ،  دوران تجزیه و کشمکش داخلی ،  دوره استیلای آشوریان  ،  دوران استیلای بابلیان ،  دوران استیلای یونانی‌ها ،  دوره استیلای رومیان ، نقش عرب‌ها در دوران ظهور ، سرزمین شام و جنبش سفیانی ،  حوادث شام پیش از خروج سفیانی  ،  فتنه سرزمین شام  ،  زمین‌لرزه‌ای در شهرهای شام  ،  کشمکش بر سر قدرت بین اصعب و ابقع ،  جنبش سفیانی ،  اسم و نسب سفیانی ،  مواضع سفیانی در برابر اهل بیت و شیعیان ،  خط مشی سیاسی و فرهنگ سفیانی ،  تلاش سفیانی برای مذهبی جلوه دادن جنبش خود ،   مراحل گوناگون جنبش سفیانی ،  آغاز جنبش سفیانی ،  نیرد قرقیسیا  ،  ورود سپاه سفیانی به عراق  ، سپاه سفیانی در راه حجاز (سپاهی که در زمین فرو می‌رود)  ،  آغاز عقب‌نشینی سفیانی ،  نبرد اهواز ،  سفیانی در نبرد فتح قدس ، نقش یمن در دوران ظهور ،  حوادث مصر در دوران ظهور ،  نقش عراق در دوران ظهور ،  مرحله اول و دوم  حسنی ،  شیصبانی و عرف سلمی  ،  مرحله سوم:  لشکرکشی سفیانی و تخریب بصره ،  مرحله چهارم: فتح عراق به دست امام زمان (عج)جنگ جهانی در دوران ظهورایرانیان در دوران ظهور ،  ستایش ایرانیان در احادیث سنی‌ها ،  ایرانیان و زمینه‌سازی ظهور ،  روایت آغاز حکومت حضرت مهدی از ایران ،  روایت حمایت از امت محمد (ص) توسط مردی از اهلبیت ،  احادیث قم و مرد موعود آن ، ویژگی‌های ممتاز قم در احادیث ،  روایت اهل مشرق و پرچمهای سیاه  ،  روایت پرچم‌های سیاه از خراسان تا قدس  ،  روایت گنجهای طالقان ،  ظهور خراسانی و شعیب در ایران ، آغاز نهضت ظهور مقدس ،  بحران حکومت در حجاز ،  خروج امام با بیم و امید از مدینه ،  اجتماع یاران حضرت ،  یک حرکت آزمایشی و شهادت نفس زکیه  ، حق آمد و باطل نابود شد  ، آزادسازی مدینه منوره و حجاز ،  حرکت حضرت مهدی به سوی ایران و عراق ،  پیشروی به سوی قدس  ،  نبرد امام با یهود ، فرود مسیح از آسمان  ،  پیمان صلح بین امام و غربی‌ها  ،  گرایش غربی‌ها به اسلام ، سیمای حکومت جهانی امام مهدی ،  پاکسازی کره زمین از ستم و ستمکاران ، احیاء دوباره اسلام و جهان شمولی آن ، ابزار هدایت مردم توسط امام زمان (عج) ، دگرگونی زندگی مادی و ایجاد رفاه به دست حضرت ، استخراج و تقسیم گنج‌های زمین بین مردم ،  فراوانی نعمت و آبادی زمین ،  دگرگونی علوم طبیعی و وسائل زندگی ، حکومتی گسترده‌تر از حکومت سلیمان و ذوالقرنین ،  راه یافتن امام زمان به سرزمین‌های هفتگانه ،  راه یافتن به جهان آخرت و بهشت ، حضرت مهدی از نگاه شیعه ،  مقام حضرت مهدی در پیشگاه پروردگار ،  دیدگاه امامان درباره حضرت مهدی ،  امام زمان (عج) در دعاها و زیارت‌ها ، حضرت مهدی از نگاه سنی‌ها  و...

لینکهای دانلود

 


برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : bahar-javid.ir |

انبیا و اولیای الهی در طول حیات بشری برای هدایت انسان ها آمده اند و در این راه نیز سختی های بی شماری را تحمل کرده اند. حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، تنها بازمانده از انبیا و اولیا علیهم السلام است و هر آنچه آن بزرگواران از علم و قدرت و معجزه دارا بوده اند و هر آنچه در اختیار آنان بوده، همگی در حال حاضر در اختیار آن حضرت می باشد. تمام صفات انبیا و مکارم ائمه علیهم السلام در وجود امام مهدی (عج) جمع است و از آن حضرت بروز می کند. بر این اساس، شباهت هایی بین آن حضرت و پیامبران و اولیا الهی وجود دارد که در کتاب های معتبر حدیثی از آن یاد شده است.  

شباهت به آدم علیه السلام 

خداوند، حضرت آدم علیه السلام را خلیفه خود در تمام زمین قرار داد و او را وارث آن ساخت ؛ حضرت مهدی (عج) را نیز وارث زمین خواهد ساخت و خلیفه خود در زمین خواهد نمود. آدم علیه السلام زمین را با عبادت خدا زنده کرد، پس از آنکه با کفر و طغیان جنیان مرده بود؛ حضرت مهدی (عج) نیز زمین را با دین خدا و عبادت و عدالت و برپایی حدود الهی زنده خواهد کرد، در حالی که با کفر و معصیت اهل زمین مرده است. آدم علیه السلام از گروه بسیار گریه کننده (بُکّائین) بود و در فراق بهشت بسیار گریست؛ حضرت مهدی(عج) نیز چنانکه در زیارت ناحیه مقدسه آمده، بر مصیبت امام حسین علیه السلام بسیار گریسته و می گرید. خداوند تمام اسماء را به آدم علیه السلام آموخت؛ به حضرت مهدی(عج) افزون بر آنچه به آدم علیه السلام آموخت، مطالب دیگری که به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اوصیای آن حضرت داده شده را می آموزد. 

شباهت به هابیل علیه السلام و شیث علیه السلام 

نزدیک ترین و خویشاوندترین افراد یعنی قابیل، هابیل را کشت؛ در مورد حضرت مهدی(عج) نیز عمویش جعفر کذاب که نزدیک ترین افراد از نظر خویشاوندی به امام بود، قصد کشتن ایشان را نمود. حضرت شیث اجازه نیافت علم خویش را آشکار کند؛ زیرا می ترسید همانند برادرش هابیل به قتل برسد؛ حضرت مهدی(عج) نیز تا روز معیّن که خداوند از آن آگاه است، اجازه ندارد علم خویش را آشکار سازد؛ چنانکه در روایت آمده است: حضرت به هنگام ولادت عطسه ای زد و فرمود: «ستمگران پنداشته اند حجت الهی باطل و نابود است، حال آنکه اگر در سخن گفتن به ما اجازه داده شود، شک از بین می رود.»
آدم علیه السلام از گروه بسیار گریه کننده (بُکّائین) بود و در فراق بهشت بسیار گریست؛ حضرت مهدی (عج) نیز چنانکه در زیارت ناحیه مقدسه آمده، بر مصیبت امام حسین علیه السلام بسیار گریسته و می گرید. خداوند تمام اسماء را به آدم علیه السلام آموخت؛ به حضرت مهدی (عج) افزون بر آنچه به آدم علیه السلام آموخت، مطالب دیگری که به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اوصیای آن حضرت داده شده را می آموزد

شباهت به نوح علیه السلام

 حضرت نوح علیه السلام شیخ الانبیاء نام دارد که بنا بر روایات دو هزار و پانصد سال عمر نمود ؛ حضرت مهدی(عج) نیز شیخ الاوصیاء است و تاکنون در قید حیات می باشد. حضرت نوح علیه السلام با دعای خود که فرمود: «پروردگارا! بر روی زمین بشری از کافران قرار نده> ، آنها را از بین برد؛ حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز زمین را با شمشیر از لوث وجود کافران پاک می کند. خداوند فرج نوح و اصحابش را آن قدر به تأخیر انداخت تا بیشتر معتقدان به حضرت از او برگشتند و آنان که ایمان حقیقی داشتند بر عقیده خود پابرجای ماندند؛ ظهور و خروج حضرت مهدی(عج) نیز به قدری به تأخیر می افتد که بیشتر معتقدان به حضرت برمی گردند تا آنان که عقیده ای راسخ و حقیقی دارند باقی بمانند. نداهای حضرت نوح علیه السلام به شرق و غرب عالم می رسید و این یکی از معجزات آن حضرت بود؛ حضرت مهدی(عج) نیز هنگام ظهور، میان رکن و مقام می ایستد و فریادی برمی آورد و یارانش را فرا می خواند و ندایش به شرق و غرب عالم می رسد.  

شباهت به ادریس علیه السلام 

ادریس علیه السلام که جدّ پدر نوح علیه السلام است، به آسمان چهارم بالا رفت در حالی که زنده بود؛ حضرت مهدی(عج) نیز برای لحظاتی هنگام تولد به جایگاه والایی در آسمان برده شد. هنگامی که دشمنان می خواستند حضرت ادریس علیه السلام را بکشند، وی از قومش غایب شد و طول غیبتش به حدی بود که پیروانش در سختی و شدت و فشار قرار گرفتند؛ حضرت مهدی(عج)  نیز هنگامی که دشمنان می خواستند او را به شهادت برسانند، غایب شد و در طول غیبتش که بسیار هم طولانی است، شیعیان و پیروانش به منتهای سختی و فشار و مشقت می رسند. وقتی غیبت ادریس علیه السلام به طول انجامید، مردم جملگی به درگاه خداوند توبه کردند و تصمیم گرفتند حضرت را یاری نمایند، خداوند نیز حضرت را ظاهر ساخت؛ حضرت مهدی(عج) نیز ظهور خواهد کرد، اگر مردم به سوی خدا توبه کنند و تصمیم قاطع بر یاری حضرت داشته باشند.
خداوند حضرت ابراهیم علیه السلام را از آتش نجات داد؛ حضرت مهدی (عج) نیز از آتش نجات خواهد یافت. براساس روایتی از امام صادق علیه السلام، هنگامی که حضرت ظهور می کند، مردی نزد ایشان آمده، تقاضای معجزه ابراهیم علیه السلام می کند. حضرت هم دستور می دهد تا آتشی را فراهم کنند، سپس داخل در آتش شده و به سلامت از آن خارج می شود 

شباهت به هود علیه السلام و صالح علیه السلام 

خداوند کافران را به وسیله حضرت هود علیه السلام و باد عقیمی که بر آنها فرستاد، نابود کرد؛ در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) نیز جمعی از کافران به وسیله حضرت و باد سیاهی که خواهد وزید نابود خواهند شد. حضرت صالح علیه السلام از قوم خود غایب شد و وقتی بازگشت، عده بسیاری آن حضرت را انکار کردند؛ امام عصر (عج) را نیز انکار خواهند کرد. با آنکه حضرت مهدی (عج) در سن پیری و پس از عمری طولانی ظهور می کند، اما به صورت جوانی کمتر از چهل سال دیده می شود و مردم نیز در آن زمان سه دسته خواهند بود: اهل یقین، اهل شک و انکار کنندگان. اهل انکار را دعوت می کند، او را انکار می کنند؛ پس آنها را می کشد. اهل یقین و شک هم از او علامت هایی می خواهند که ارائه می دهد و آنان با حضرت بیعت می کنند.  

شباهت به ابراهیم علیه السلام 

دوران حمل و ولادت حضرت ابراهیم علیه السلام مخفیانه بود و حضرت در یک روز به قدری رشد می کرد که دیگران در یک هفته رشد می کنند و در یک هفته به قدری که دیگران در یک ماه و در یک ماه به قدری که دیگران در یک سال؛ حضرت مهدی(عج) نیز از این جهات شبیه حضرت ابراهیم علیه السلام بود. هنگامی که حضرت ابراهیم علیه السلام در آتش افکنده شد، جبرئیل برایش لباسی از بهشت آورد؛ حضرت مهدی (عج) هنگامی که قیام می کند، همین لباس را به تن می کند. 

خداوند حضرت ابراهیم علیه السلام را از آتش نجات داد ؛ حضرت مهدی (عج) نیز از آتش نجات خواهد یافت. براساس روایتی از امام صادق علیه السلام، هنگامی که حضرت ظهور می کند، مردی نزد ایشان آمده، تقاضای معجزه ابراهیم علیه السلام می کند. حضرت هم دستور می دهد تا آتشی را فراهم کنند، سپس داخل در آتش شده و به سلامت از آن خارج می شود.  

شباهت به لوط علیه السلام و یعقوب علیه السلام 

خداوند فرشتگان را برای یاری حضرت لوط علیه السلام فرستاد؛ برای یاری امام زمان (عج) نیز فرشتگان فرود خواهند آمد. یعقوب علیه السلام در فراق یوسف علیه السلام به قدری گریست تا چشمانش از اندوه سفید شد و بینایی خود را از دست داد در حالی که حضرت خشم خود را فرو می خورد؛ حضرت مهدی (عج) نیز چنانکه در زیارت ناحیه مقدسه می فرماید، در اندوه جدّش امام حسین علیه السلام بسیار می گرید، در حالی که خشم خود را فرو می برد تا زمانی که اجازه ظهور بیابد و انتقام آن حضرت را از قاتلانش بگیرد. یعقوب علیه السلام منتظر فرج بود؛ حضرت مهدی (عج) نیز منتظر فرج می باشد.         http://www.takbook.com


برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : bahar-javid.ir |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.