او مظهر عدلی است که همگان منتظر اویند، در زمان او عدل چون نور خورشید به درون خانه افراد نفوذ میکند و عدالت او شمول داشته و افراد بدکار و نیکوکار را فرا میگیرد
آنگونه که از متون اسلامی استفاده میگردد، در عصر ظهور برکات و نعم فراوانی
بر اهل زمین آشکار میگردد. این برکات و نعم را در حالت کلی میتوان به دو دسته تقسیم نمود:
الف) برکات مادی ب) برکات معنوی
که در زیر، با رعایت اختصار به عدهای از آنان اشاره میگردد:
1- برقراری عدالت:
او مظهر عدلی است که همگان منتظر اویند، در زمان او عدل چون نور خورشید به درون خانه افراد نفوذ میکند و عدالت او شمول داشته و افراد بدکار و نیکوکار را فرا میگیرد؛ همچنین با ظهور او کتابهای آسمانی انبیای گذشته، بدون هیچ انحرافی عرضه میگردد و او بین اهل تورات با تورات و بین اهل انجیل با انجیل و با اهل قرآن با قرآن قضاوت میکند. درآن دوران حق هر کس به او بازگردانده میشود.
2- ایجاد امنیت:
در زمان حکومتش امنیت درسرتاسر زمین تامین میشود؛ اشرار هلاک
خواهند شد؛ فتنهگرها و غارتگرها نابود میشوند و در راهها امنیت کامل برقرار میگردد.
3- رغبت و رو آوردن مردم و اهل ادیان به دین و دیانت:
براساس شیوه مناسب دعوت آن حضرت، مردم با میل و رغبت به دین و عبادت خداوندی روی میآورند و راندهشدگان از دین به سوی آشیانههای آرامبخش خویش بازمیگردند و در حکومت او بدعتها و بیدینیها و ستمگریها ریشهکن میگردد.
4- پیشرفت محاسن اخلاقی و قوههای عقلانی:
با عنایت امام زمان(علیه السلام)عقول افراد ترقی نموده و اخلاق آنها کامل میشود؛ قلوب مردم آکنده از غنا و بینیازی میشود؛ ریا از میان مردم رفته و امانتداری رایج میگردد و ریشه های دروغ و تهمت قطع میگردد. همچنین هیچ کس بر دیگری برتری نمیورزد.
5- پیشرفت علم و دانش:
علاوه بر دو قسمت علم که قبل از ظهور توسط پیامبران آورده شده است، بیست و پنج حرف (قسمت) دیگر علم توسط آن حضرت آشکار میگردد. آن حضرت علم و دانش را همانند عدالت در سرتاسر زمین منتشر میسازد و با عنایت آن حضرت علم در قلوب مؤمنین قرار میگیرد.
6- همراهی طبیعت با مؤمنان:
بدلیل همراهی اهل ایمان با موعود، برکات آسمانی و زمینی بر مردم سرازیر میشود و زمین برکات خود را خارج میسازد. آسمان باران خود را میبارد؛ درختان، میوه خود را به ثمر مینشانند و زمین گیاهان خود را میرویاند.
7- رفاه اقتصادی عموم جامعه:
در دوران طلایی ظهور، مردم با حاکمی بسیار بخشنده مواجه میباشند. حضرتش آن چنان اموالش را میبخشد که کسی قبل از او نبخشیده باشد. بدلیل امنیت اقتصادی حاکم بر جهان، مردم به زراندوزی و انباشته کردن اموال نیازی نخواهند داشت.
8- رفاه اجتماعی:
در آن زمان، نهرها پر آب شده و به اطراف زمین کشیده میشوند و همه کس در همه جا از نعمت آب برخوردار است. در آن زمان دامها بر روی زمین فراوان میشوند و مردم از فواید آنها برخوردار میگردند و خیر و برکت به دست مهدی (علیه السلام)زیاد میگردد به طوری که زمین به دست آن حضرت با صفا و باطراوت میگردد.
9- تداوم حکومت صالحین بر کره زمین تا روز قیامت:
حکومت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)آغاز حکومت آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)است بر روی زمین و همان حکومت صالحین است که قرآن به آن وعده داده است ونیز وعده آن در تورات و زبور و سایر کتب آسمانی ذکر شده است. برای حکومت صالحین مدت زمان مشخصی تعیین نگردیده و آن حکومت تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.
10- پیروزی نهایی:
آنچه برای حضرت مهدی (علیه السلام)تقدیر شده است، پیروزی نهایی و همیشگی است
نه چیز دیگر؛ بنابر این ایشان همچون پدرانشان در میان مردم میباشد.
منبع : سایت رشد به تصحیح حجت الاسلام و المسلمین جاودان
http://navayemontazeran.parsiblog.com/Posts/10
موضوعات مرتبط: امام مهدی عج ، ،
برچسبها:
موضوعات مرتبط: bahar-javid ، ،
برچسبها:
مدح یمن و یمنی ها در روایات+نقش یمنیها در ظهور219علائم حتمی ظهور/ چرا درفش يمنى از درفش خراسانى هدايت بخشتر است؟222چند پیشگویی که اتّفاق افتاده221مروری بر سی دی امام مهدی عج229ایرانیان و ظهور233توجیه علمی طلوع خور شید از مغرب199آیا شورش داعش در روایات عصر ظهور پیش بینی شده است433تسلّط آمریکا بر عراق به روایت امام علی (ع) و دانیال نبی (از علائم نزدیکی به ظهور)520دمشق نقطه حسّاس درآخرالزّمان492فرجام اسرائیل در تورات603تشخيص و تطبيق نشانههاي ظهور490منابع 26 ماه انتظار627نشانه هاى ظهور او499تصاویر منابع 26 ماه انتظار532تامّلي در روايت هاي علايم ظهور868آتشی در مغرب و مشرق634حوادث شش ماه پایانی منتهی به ظهور713تصویر جلد منابع 26 ماه انتظار682علائم ظهور در دست577سلسله حوادث ظهور518علائم حتمي اصلي ظهور580علائم قابل توجّه523علا ئم درخور عنايت544
موضوعات مرتبط: علائم ظهور ، ،
برچسبها:
علا ئم درخور عنايت :1- زلزله بزرگي در شام= مرحوم خراساني دركتاب مهدي منتظر(عجـّـل الله تعالي فرجه الشّريف )گويد: درآن سال [سال ظهور] زلزله بسيار باشد وازجمله زلزله بزرگي در شام ... وقوع اين حادثه بعد از ورود بيرقهاي زرد به مصر خواهد بود .در اينجا حديثي از كتاب روزگار رهايي مي آوريم:« چون دو لشكر در شام درگير شوند ، يكي از آيات بزرگ الهي ظاهر مي شود و آن زلزله شام است كه بيش از صد هزار نفر در شام هلاك مي شود. اين حادثه براي مؤمنان رحمت و براي كافران نقمت است. چون اين حادثه روي دهد،منتظر پرچمهاي زرد و سپاهيان سبكبال يابو سواري باشيد كه از سوي مغرب مي آيند و وارد شام مي شوند وآن به هنگام مرگ سرخ واضطراب برزگ است.هنگامي كه اين مرگ و مير و اضطراب شديد واقع شود منتظر خسف يكي از آبادي هاي شام به نام خرشنا باشيد هنگامي كه خرشنا خسف شود منتظر خروج سفياني ... {حديث ادامه دارد.}2- شيصباني« پيش از سفياني ، شيصباني خرو ج كند كه در سرزمين كوفان {كوفه – عراق} خرو ج خواهد كرد و همچون چشمه ي آب از زمين مي جوشد وكاروان {دربعضي منابع : فرستاد گا ن، نمايند گا ن } شما را مي كشد پس از آن به انتظار سفياني و خرو ج حضرت [عليه السّلام ] باشيد.»« غيبت نعماني » {توضيح اين كه عدّه اي صدام حسين ويا خلفاي بني عباس را با او مطابقت مي دهند. والله ا لعا لم }3- كف دست = ظاهر شد ن كف دستي درآسمان را يكي از علائم حتمي شمرده اند . در كتاب غيبت نعماني احاديثي در اين مورد آمده است . در اينجا احاديثي از كتاب روزگار رهايي مي آوريم:الف – « اختلاف شديدي روي مي دهد وادامه مي يابد تا وقتي كه كف دستي درآسمان ظاهر شود ومنادي آسماني بانگ برآورد كه : امير شما فلاني است . »ب – « دستي از آسمان ظاهر شده وبه سوي او (عجـّـل الله تعالي فرجه الشّريف ) اشاره مي كند كه: اين است،اين است. »ج - « سالي كه صيحه آسماني در آن شنيده مي شود ؛ نشانه اي پيش از آن در ماه رجب ديده مي شود. گفته شد : آن نشانه چيست ؟ فرمود : سيمايي در قرص ماه ديده مي شود ، دست و كف دست روشني در فضا ظاهر مي شود و به سوي او(عجـّـل الله تعالي فرجه الشّريف )اشاره مي كند ، ندايي از آسمان بلند مي شود وهمه مرد م روي زمين آن را مي شنوند ،هر كسي به زبان خودش آن را مي شنوند . »4- خورشيد وماه گرفتگيالف - « خورشيد در پانزدهم [ماه ] رمضان كسوف مي كند و ماه در آخر آن خسوف مي كند ؛ برخلاف آنچه تا كنون انس گرفته اند . »ب - « براي مهدي ما [عجـّـل الله تعالي فرجه الشّريف] دو نشانه است كه از روز آفر ينش آسمانها وزمين ، چنين نشانه اي اتّفاق نيفتاده است : ماه در شب اول ماه رمضان خسوف مي كند و خورشيد نيز در پانزدهم آن كسوف مي كند ! از روزي كه خداوند آسمانها وزمين را آفريده ، چنين حادثه اي اتّفاق نيفتاده است . »ج - « ماه در پنجم ماه مبارك رمضان خسوف مي كند و آن در آستانه ي قيام قائم [عجـّـل الله تعالي فرجه الشّريف] است . »5 و 6 - عوف سلمي وخرابي بصرهالف - پيامبر اكرم (صلـّي الله عليه وآله) خطاب به جعفر طيّار فرمودند: « بصره توسط يكي از فرزندان تو ويران مي شود كه زنجي ها از او پيروي مي كنند. »ب- « ... گويي با چشم خود [ اميرالمؤمنين ( عليه السـّـلام) ] مي بينم كه شهر شما را آب فراگرفته است . از ساختمانهاي شهر جز گنبد مسجد تان د يد ه نمي شود كه همانند سينه ي مرغي در اقيانوس بيكران شناور به نظر مي رسد. هنگامي كه ديدند كوخهاي بصره تبديل به كاخ شده و باغهاي اطراف آن تبديل به قصر شده ، بدانند كه عمر بصره به پايان رسيده ، ديگر بصره اي وجود نخواهد داشت . »ج – « اي بصره ! واي بر تو از سپاهي كه نه گرد بر انگيزد ونه احساس دارد ولي فتنه اي بر پا كند كه خانه ها را ويران سازد،آبادي ها را بر خاك نشاند، ثروت ها را بر باد دهد و زنها را به اسارت سپارد . »د - « هنگامي كه بصره ويران شود وامير اميران بر خيزد . »ه - « سپس بصره خسف مي شود و ويران مي گردد و وحشت بسيار شديدي برسراسر عراق حكمفرما ميشود كه احدي آسايش وآرامش نمي يابد ... »و - « پيش از خرو ج آن حضرت (عليه السّلام)، مردي به نام عوف سلمي در سرزمين الجزيره [بين دجله و فرات در مرزهاي سوريه وعراق وتركيه ]خرو ج مي كند،در تكريت مأوي گزيند و در مسجد دمشق به قتل مي رسد.»ـ مؤلـّف عصر ظهور ضمن بررسي چند خطبه از نهج البلاغه گويد: بصره از جمله شهر هاي مؤ تفكه ( زير و رو شده ) است كه در قرآن مجيد آمده است ... سه مرحله زير و رو شده و مرحله چهارم هنوز واقع نشده است .7- مرگ عبدالله = الف - « سپاه سفياني در مسير خود به عراق وارد قرقيسيا مي شود و در آنجا ميان عبدالله با عبدالله جنگ در مي گيرد ...» [حديث طولاني است .]ب - « اگر كسي مرگ عبدالله را براي من تضمين كند ؛ من ظهور قائم[عجـّـل الله تعالي فرجه الشّريف]را براي او تضمين مي كنم ، چون عبدالله از دنيا برود ديگر مرد م براي احدي اجتماع نمي كنند و اين كار براي احدي جز صاحب شما[عجـّـل الله تعالي فرجه الشّريف] هموار نگردد . انشاء الله تعالي.»
ج - « هنگامي كه مردم در عرفات وقوف كرده اند ؛ سواري كه بر وسيله نقليّه ي تيز تكي سوار است از راه فرا مي رسد و مرگ خليفه اي را خبر مي دهد ، فرج آل محمد [عليهم السّـلام ] و فرج همه ي مرد م در آن هنگام است . »عده اي عقيده دارند كه منظور از عبدالله يكي از پادشاهان بني عباس بوده است .در كتاب عصر ظهور آمده است : قبل از هلاكت عبدالله ، آتشي به رنگ زرد و سرخ در حجاز يا شرق آن آغاز مي شود بهار 1383 = ربيع 1425
برچسبها: